Duminică, Octombrie 22, 2017

Cerere în căsătorie

Autor: Cehov
(4 votes)

Schiţele de caracter ale lui Anton Pavlovici Cehov, Cerere în căsătorie şi Ursul, s-au contopit extrem de inteligent, cu tuşe delicate, mozartiene, în regia Cezarinei Udrescu, la premiera de sâmbătă, 02 martie 2013, de la Teatrul Al. Davila din Piteşti. Regizoarea Cezarina Udrescu a dorit un Cehov cât mai curat posibil, cu amprente contemporane doar cât să antreneze atenţia publicului, spectacolul său emanând o deplină încredere în autor, tendinţa regiei nefiind una acaparatoare faţă de acesta, ci una de camaraderie, situaţie care s-a circumscris şi modului cum se pare că a lucrat cu actorii.

 

Luminiţa Borta - protagonista ambelor minipiese -, alături de cei doi parteneri principali: Dan Andrei, în Cerere în căsătorie, respectiv Puiu Mărgescu, în Ursul, s-a "cabrat" inteligent pe cele două roluri, încercând să "ţină mâna" regiei, în sensul unei continuităţi uşor ironice a temelor schiţelor sus-menţionate, personajul ei fiind liantul opţiunii pentru montarea în comun a celor două texte.
Am remarcat în mod special interpretarea lui Dan Andrei, un actor teribil de motivat, talentat, muncitor şi inventiv, care şi-a condus extrem de persuasiv personajul, alegerea sa de către regizoare fiind benefică pentru ambele părţi. Deşi în plan secund, interpretarea rolului Luca de către Adrian Duţă mi s-a părut, de asemenea, una absolut meritorie. Ieşind din carapacea sa uşor cabotină, Puiu Mărgescu a creat un personaj credibil în Ursul, pendulând creativ în jocul de replici cu cei doi actori colegi: Luminiţa Borta şi Adrian Duţă. Un rol important în economia artistică a spectacolului a făcut, de asemenea, Robert Tudor - tatăl din Cerere în căsătorie, cu replici bine jucate atât în cadrul tandemului Tată - Fiică (Robert Tudor - Luminiţa Borta), cât şi Tată - Pretendent (Robert Tudor - Dan Andrei). Daniela Butuşină, Tudoriţa Popescu, Marius Pieca şi Robert Chelmuş, iobagii, respectiv vecinii din cele două schiţe cehoviene, deşi încă destul de stângaci, s-au achitat onorabil de sarcinile din spectacol. Se simte de altfel o uşoară nesiguranţă în jocul tuturor actorilor, care se va estompa după alte câteva ieşiri la rampă a spectacolului. Ilustraţia muzicală a lui Cătălin Creţu, fără a dori să iasă spectacular în evidenţă, s-a dovedit de bun augur, mai ales în Cerere în căsătorie, unde ataşul muzical a creat o atmosferă charlotiană, în dialogul text-muzică (pe replicile "proprietăţii", în special), iar Miruna Varodi, care a semnat scenografia, a secondat cu succes ideea simplicităţii creative a regiei. În esenţă mixajul creat din contopirea textelor Cerere în căsătorie şi Ursul a readus în amintirea spectatorilor piteşteni spiritul teatrului în sine, cu respect de sine - ca act creator, fără accente vulgare şi comerciale, demonstrând că se poate şi astfel: inventivitatea regizorului fiind delicată şi creativă, în acelaşi timp, cu racord subtil între secole, recognoscibilitatea în contemporaneitate a caracterelor umane cehoviene rămânând valabilă, vizibilă.

Distributia:

Stepan Stepanovici Ciubukov
Natalia Stepanova
Ivan Vasilievici Lomov

Vecinii:
Robert Tudor
Luminiţa Borta
Dan Andrei
Tudoriţa Popescu,
Daniela Butuşină,
Marius Pieca,
Robert Chelmuş.

Caseta tehnica:

Regia tehnică
Sufleur
Sunet
Lumini
Recuziter
 
Emil Bucătaru
Aura Muscalu
Edi Iordache
Sebastian Dobre
Alina Brisculescu
 
 

Ilustratia muzicală Cătălin Creţu

Scenografia Miruna Varodi

Asistent regie artistică Luminiţa Borta

Regia artistică Cezarina Udrescu

Ultima modificare: Miercuri, 27 Noiembrie 2013 12:41
Alte articole din aceasta categorie: « O noapte furtunoasa ! În vârtejul norocului »